Kan smaksatt kolsyrat vatten göra dej fet?

Samtliga har hört om att det är livsnödvändigt att få nog med vatten att inmundiga.

Folk kräver extensiv mängder återfuktande vätskor för att våra kroppsfunktioner skall fungera korrekt, men de större folk tycker möjligheten att dra i sig bägare alternativt glas efter mugg med totalt smaklöst vatten är jättejobbigt, speciellt är det så i de länder där vatten ej är någon bristvara som i Sverige.

Flera folk vänder sig till mer dramatiska drycker, såsom kolsyrat vatten för att uppfylla sina rekommenderade muggar med fluid per dag.

Men stämmer ryktet om att ett överflöd att denna dryck inte är så hälsosamt som man skulle kunna tro?

Kan det kanske till och med orsaka viktökning?

Låt oss ta en titt på effekterna utav Karboniseringen

Ja, ryktet om att karboniserat vatten minsann kan orsaka uppsvälldhet samt viktökning är helt lätt falskt, så man man vara totalt behärskad och fortsätta inmundiga smaksatt karboniserat bubbelvatten.


Kolsyra själv och smaksätt.

Att kolsyra är ofarligt.

Att lägga kolsyrade bubblor till vatten alternativt läsk, där gasen infunderas i vätskan är ofarligt för människans metabolism.

Dessutom kan kolsyragasen verka totalt tvärtom att du känner dej mätt och belåten snabbare samt detta skulle minsann kunna bidra till dina ansträngningar att viktnedgången.

Men låt oss leta efter den reella viktboven

Men när kolsyrat vatten i sig är totalt ofarligt samt möjligen bäst för din hälsa, dricker de flesta människor ej det i sin förädla design.

Vanlig läsk har en ansenlig samt fruktansvärd mängd socker och kalorier.

Även lightläsk, med noll kalorier per dos innehåller potentiellt farliga aspartam sockersubstitut.

Det är ett litet antal smaksatta drycker som är en del bättre, man behöver totalt lätt själv kontrollera dryckens natriumhalt samt art utav sötningsmedel för att bedöma om drycken kan vara ett hållbart alternativ till den vanliga läsken.

För när fel tillsatser blandas i kolsyrade drycker, kan det framkalla autentisk och rätt så kraftig viktökning.

Men visste du detta?

Coca Cola som är världens största tillverkare av läskedrycker och största märke i Sverige uppger på sin webbsida att deras läskedrycker har lika mycket socker som chosefri fruktjuice.

Det kan agera missvisande, men är (givetvis listigt valt av dem) för Livsmedelsverket fick ge dem korrekt i att ren fruktjuice består av lika mycket socker som dricka.

Man gillar att en ask Coca Cola innehar kolhydrater som motsvarar cirka tio sockerbitar.

Skillnaden, som Coca Cola talar ickeverbal om är apelsinjuice består av “goda” vitaminer samt mineraler som fattas helt i Coca Cola.

Dricker man 2, 5 dl juice utav apelsin alternativt äpple, alternativt en flaska Mer, får man i sej motsvarande

7, 5 sockerbitar. Omräknat till 33 cl blir det 10 bitar. Detsamma gäller för ett glas Oboy, hållbar av kaffegrädde och 4 teskedar chokladpulver.

Också i kaffegrädde med tillsatser

En milkshake på McDonalds ger kolhydrater motsvarande hela 19 sockerbitar!

En burk energidryck utav märket Red Bull ger dig ej blott vingar, utan oxå åtta sockerbitar.

The Bottom Line

Om man nu önskar inmundiga bubbelvatten för att njuta av dess roliga, brusande konsistens kan det vara en färdigt hälsosam vana att smaksätta det med sockerfria aromer – som inte alstrar någon viktökning.